oil56

oil56

oil56

oil56

درمان میگرن با طب سوزنی

طب سوزنی(AQUPANCTURE)

طب سوزنی یکى از روشهاى درمانى سنتى چینى است که در سراسر جهان از آن استفاده میشود.در آمریکا تا حدود سال ١٩٧٠ به ندرت ازاین درمان استفاده میشد اما بعدها بیشتر محبوبیت یافت بطوریکه سازمان سلامت ملى آمریکا تاییدیه استفاده از طب سوزنی را به عنوان طب مکمل در درمان چندین بیمارى صادر کرد.


عوارض جانبی طب سوزنی چیست؟


بیشتر افراد با فرو بردن سوزن ها دردى را احساس نمیکنند.بعضى افراد هم ممکن است فرو رفتن سوزن را کمى حس کنند که البته آزاردهنده نیست.طب سوزنى عموما بى خطر است.عوارض جانبى طب سوزنی نادر و کمتر از یک در ده هزار نفر است. تعداد کمى از بیماران پس از درمان احساس خواب آلودگى میکنند. در ٣ درصد موارد ممکن است با استفاده از سوزن کمى کبودى ایجاد می شود و در یک درصد موارد هم ممکن است هنگام ورود سوزن درد احساس شود.

چه کسانى نباید طب سوزنی انجام دهند ؟

-درصورت حساسیت به فلز یا سیلیکون

-وجود عفونت در محل سوزن

-ابتلا به بیماریهایى نظیر هموفیلى که موجب بند نیامدن خونریزى میشود

-استفاده همزمان از داروهاى رقیق کننده خون مثل وارفارین،هپارین یا کلوپیدگرول


چه مواردى را باید قبل از انجام طب سوزنی با پزشک طب سوزنی خود در میان بگذارید:



-اگر هر گونه سابقه غش کردن یا افت فشار خون مکرر و سبکى سر دارید

-اگر دستگاه پیس میکر قلبى دارید

-اگر بیمارى دریچه قلب دارید یا در معرض ابتلا به هر گونه بیمارى عفونى هستید

-اگر به دیابت مبتلا هستید

-اگر باردار هستید


معمولا جلسات طب سوزنی هفته اى یک تا دو بار انجام میشود؛طول انجام دوره درمان بر اساس تصمیم پزشک و پاسخ بیمار متفاوت خواهد بود .

معمولا نشانه هاى بهبودى از جلسه ششم به بعد در فرد واضح میشود و در جلسه دهم به اوج میرسد.


 

درمان میگرن با طب سوزنی

اثرات مثبت درمان میگرن با طب سوزنی، چندین سال است که مورد تایید پزشکان در سراسر جهان قرار گرفته است.برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. در وهله اول پیش از هرگونه اقدامی، از مهارت متخصص طب سوزنی خود اطمینان حاصل فرمایید تا در نهایت نتیجه حاصله مورد رضایت شما باشد.


بسیاری از افرادی که به علت سردردهای میگرنی شان چندین سال از انواع داروهای مسکن استفاده کرده اند با انجام طب سوزنی، از این مشکل به راحتی نجات پیدا کرده اند.


در تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ میلادی در کلینیک های ایالات متحده آمریکا انجام شد مشخص گردید که طب سوزنی با تحریک اعصابی که در عضلات و سایر بافتها قرار گرفته اند موجب ترشح اندورفین ها و سایر عوامل عصبی هورمونی شده و باعث بروز تغییراتی در فرآیند درد در مغز و نخاع می شود.


بیشتر بدانید:طب سوزنی و درمان دیسک کمر


 


 


درمان میگرن با طب سوزنی: میگرن چیست؟

درمان میگرن با طب سوزنی


میگرن نوعی سردرد است که می تواند سبب دردهای بسیار شدید، احساس لرز، ضربان بالای قلب و حتی در مواردی می تواند منجر به بروز حالت تهوع و استفراغ نیز در فرد شود. میگرن غالبا از یک سمت سر شروع شده و زندگی فرد را مختل می کند.


فرد مبتلا به میگرن، در مواجه با نور و سروصدای محیط به شدت اذیت شده و قادر به تحمل این آلودگی ها نیست. حملات میگرنی ممکن است پس از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف شده و یا برای ساعت ها و یا روز ها به طول بیانجامد. در نتیجه فرد مبتلا به میگرن از انجام فعالیت های روزانه ی خود محروم می شود و قادر به انجام امور شخصی خود نخواهد بود.


از این رو طب سوزنی در نزد افراد مبتلا به میگرن تبدیل به معجزه ای بی مثال شده است. هنگامی که به مشکلات و ناراحتی هایی که میگرن برای افراد به وجود می آورد می اندیشیم به اهمیت وجود یک روش درمانی موثر پی می بریم.


طب سوزنی با هدف افزایش سطح انرژی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از این گذشته طب سوزنی انرژی های منفی که باعث بروز درد در بدن می شود را به کلی از بین می برد.


علائم سردرد میگرنی

سردردهای میگرنی به آن دسته از سردردهایی اطلاق می شود که در خود حمله های پی در پی سردردهای شدید را دارد. در این دسته سردرد، احساس دردهای تپنده و ضربانی در سر بوجود می آید و معمولا تنها در یک سمت سر بوجود می آید.


گاهی این سردردها با تهوع و استفراغ همراه است و در فرد مبتلا حساسیت به نور و صدا بسیار افزایش می یابد. طول دوره این بیماری بین ۴ ساعت تا سه روز به طول می انجامد و اغلب بسیار آزار دهنده است. سردردهای میگرنی در زنان شیوع بیشتری دارد تا جایی که می توان نسبت آن را حتی سه برابر نیز دانست.


درمان میگرن با طب سوزنی: طب سوزنی

درمان میگرن با طب سوزنی


طب سوزنی یک شیوه ی درمانی قدیمی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از افراد به اثربخشی آن برای درمان میگرن باور دارند. میزان اثربخشی این روش درمانی با استفاده از آزمایشات بالینی به اثبات رسیده و بسیاری از افراد از آن برای تسکین درد میگرن استفاده می کنند.


آیا درمان میگرن با طب سوزنی کارآمد است؟

مطالعات بالینی در مقیاس بزرگ نشان می دهد که طب سوزنی در مقایسه با روش های مراقبتی معمول ، تسکین درد بهتری را ارائه می دهد. با این حال بسیاری از تحقیقات صورت گرفته اثبات کرده اند که طب سوزنی واقعی و یا شم تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارد.


در ضمن با تحقیقی که بر روی ۱۸۰۰۰ بیمار مختلف رخ داده است ، از بین بیمارانی که به طور تصادفی انتخاب شده اند ، تجزیه و تحلیل های صورت گرفته نشان می دهد که طب سوزنی برای درمان میگرن ، کمر درد و آرتروز موثر بوده و اثری مشابه داروهای تسکین دهنده ی درد دارد.


مشخصات ایمنی و امنیت در این روش درمانی بسیار بالاست و در صورتی که توسط فردی متخصص و با تجربه در این زمینه صورت گیرد ، احتمال بروز عوارض جانبی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. از دیگر مزایای این روش درمانی می توان به کاهش فشار خون و افزایش عملکرد مغز اشاره کرد.


مزایای درمان میگرن با طب سوزنی

درمان میگرن با طب سوزنی


طب سوزنی با هدف افزایش سطح انرژی در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از این گذشته طب سوزنی انرژی های منفی که باعث بروز درد در بدن می شود را به کلی از بین می برد.


با نگاهی از منظر پزشکی مدرن به طب سوزنی در می یابیم که این روش درمانی سیستم های متفاوتی در بدن را تحریک می کند. به عبارت دیگر طب سوزنی می تواند سبب این شود که سیستم ایمنی بدن تقویت گردیده و در صورتی که بیماری رخ دهد ، بدن بتواند خود را ترمیم کند.


این روش درمانی بدن را در قالب مجموعه ای از نقاط و مناطق فشار در نظر می گیرد. سوزن های به کار رفته در این روش درمانی با توجه به درد و علائم ونشانه های آن در نقاط متفاوتی از بدن وارد می شود.


سوزن ها سیستم عصبی بدن را تحریک کرده تا هورمون های نظیر اندورفین را ترشح کنند. این هورمون ها بدن را برای ترمیم خود تحریک می کنند. این روش درمانی با تحریک سیستم ایمنی بدن دردهای حاصل از میگرن یا سردرد های بسیار شدید را التیام می بخشد.


میگرن نوعی سردرد است که می تواند سبب دردهای بسیار شدید ، احساس لرز ، ضربان بالای قلب و حتی در مواردی می تواند منجر به بروز حالت تهوع و استفراغ نیز در فرد شود. میگرن غالبا از یک سمت سر شروع شده و زندگی فرد را مختل می کند.


خطر ناشی از درمان میگرن با طب سوزنی

طب سوزنی به خودی خود روش درمانی بی خطری است و چنانچه توسط پزشک مجرب صورت گیرد ، هیچ گونه عوارضی را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. از جمله ی عوارض این روش درمانی می توان به کبودی ، خستگی ، التهاب و موارد دیگر اشاره کرد.


عوارض ناشی از این روش درمانی پس از گذراندن جلسه ی اول بسیار شدیدتر از جلسات بعدی خواهد بود. اگر این روش درمانی با استفاده از تجهیزات غیر استاندارد یا آلوده انجام شود ، می تواند خطرات بسیار جدی را برای بیمار بوجود بیاورد.


پیش از مراجعه به پزشک برای انجام این روش درمانی ، اطلاعات خود را در زمینه ی طب سوزنی کامل کرده و در صورتی که در هنگام انجام طب سوزنی احساس ناراحتی کردید ، از پزشک خود بخواهید که درمان را متوقف کند.


برای درمان میگرن خود به پزشکی مراجعه کنید که از تجهیزات استریل و بهداشتی برای درمان استفاده کند. از پرسیدن سوال واهمه نداشته باشید و پاسخ سوالات خود در مورد روند درمان را از پزشک جویا شوید.


یک پزشک حاذق شما را در جریان تمام مراحل درمان قرار می دهد. چرا که آرامش و اطمینان خاطر شما برای او بسیار اهمیت دارد. این روش درمانی ممکن است به تنهایی برای درمان سردرد های مزمن، میگرن و سردرد های خوشه ای که فرد مبتلا به آن را از فعالیت های روزانه باز می دارد، کفایت نکند.


در این صورت پزشک در کنار این روش درمانی ، داروها و یا مسکن هایی برای کاهش دردهای ناشی از میگرن برای افراد تجویز خواهد کرد.


منبع:https://www.sid.ir/Blog/Post/70610/%D8%B7%D8%A8-%D8%B3%D9%88%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%85%D8%A4%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA