oil56

oil56

oil56

oil56

تاریخچه کاشت مو

اما چرا ریزش مو اتفاق می افتد؟ علت ریزش مو می تواند ساده و موقتی مانند کمبود ویتامین یا پیچیده باشد. با این که در بیشتر موارد، ژنتیک عامل اصلی ریزش مو است، اما عواملی مانند رژیم غذایی، استرس، بیماری ها، تغییرات هورمونی یا مصرف برخی داروها می توانند دخیل باشند.

 

ریزش مو می تواند به صورت تدریجی یا ناگهانی اتفاق افتاده و می تواند موقتی یا دائمی باشد. زمانی که سن بالا می رود و ریزش موی معمولی ادامه پیدا می کند، بدن دیگر توانایی جایگزینی موهای از دست رفته را نخواهد داشت و به تدریج شاهد کم پشت شدن موها خواهیم بود و راهی برای توقف آن وجود ندارد. اما ریزش موی ناگهانی عمدتا در پی استرس یا مشکلات جسمانی مانند مصرف برخی داروها، استرس زایمان، کمبود ویتامین ها، خستگی یا ابتلا به برخی بیماری ها ایجاد می شود که خوشبختانه با تغییر در سبک زندگی می توان روند ریزش مو را کنترل کرد.

 

افرادی که درگیر ریزش مو می شوند، به سراغ درمان هایی پزشکی مانند مصرف دارو یا استفاده از گیاهان دارویی می روند و ممکن است بعد از مدتی به نتایج دلخواه خود نرسند و خسته شوند. در چنین شرایطی، راه حل های دائمی مانند کاشت مو که نتایج طبیعی و موفق آمیزی را به همراه دارد، به میان می آید.

 

تاریخچه کاشت مو

اولین پیوند مو در سال 1939 و در ژاپن انجام شد. رفته رفته پزشکان توانستند با استفاده از تکنیک پلاگ (Plug)، گرافت های بزرگ تری را به پیوند بزنند که البته به علت ضخامتی که داشتند، نتایج زیبایی چندانی را به همراه نداشت. به مرور، پیوند با گرافت های کوچک تری انجام شد و نتایج رضایت بخشی را به همراه داشت.

 

در سال 1995، روش FUT یا برداشت نواری فولیکول ها انجام شد و تا سال ها روش محبوب کاشت مو به حساب می آمد. به مرور زمان و با پیشرفت دستگاه ها، روش FUE (برداشت واحدهای فولیکولی) و دیگر روش ها مانند SUT,DHI,SUPER FUE و میکروگرافت اضافه شدند که این روزها مورد استفاده قرار می گیرند.

مراحل کاشت مو روش میکروگرافت

برداشت مو از قسمت بانک مو (پشت سر و یا در آقایان می‌تواند ریش و سیبیل هم باشد)

جداسازی و آماده کردن بانک مو از قسمت‌های برداشته شده

 

کاشت مو: راه حل دائمی رفع ریزش مو

کاشت مو، روش جراحی است که با برداشت فولیکول ها از ناحیه اهدایی یا بانک مو و پیوند آن ها به ناحیه گیرنده همراه است، منظور از ناحیه اهدایی، قسمت های پشت و کناره های سر است که تراکم موی خوبی دارند و موهای این نواحی نسبت به ریزش و تغییرات هورمونی مقاوم هستند و منظور از ناحیه اهدایی، ناحیه خالی از مو یا کم مو است. نکته بسیار مهم در خصوص کاشت مو این است که افرادی که خواهان انجام این روش هستند، باید بانک موی مناسبی داشته باشند تا نتایج ایده آل و طبیعی حاصل شود.

 

تمامی افرادی که از ریزش مو یا نازک شدن موهای خود رنج می برند و واجد شرایط انجام کاشت مو هستند، می توانند از مزایای دائمی این روش مانند بهبود زیبایی ظاهری و بالا رفتن سطح اعتماد به نفس بهره مند شوند. کاشت مو روشی است که با کمترین میزان تهاجم انجام می شود و نتایج شگفت انگیزی را همراه خود دارد. معمولا سه تا چهار هفته بعد از کاشت مو، شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهیم بود اما بعد از گذشت سه تا چهار ماه، موها مجدد رشد می کنند و نتایج نهایی نه ماه تا یک سال بعد از جراحی، به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

کاشت و پیوند مو در نواحی مبتلا به طاسی

جراحی کاشت مو

جراحی ترمیم مو می تواند رشد طبیعی موی های شما را مجددا بازگرداند

جراحی کاشت مو ، جراحی ترمیم مو یکی از روش های جراحی می باشد که باعث می شود تا رشد طبیعی موهای سر شما در صورت انجام صحیح این عمل به سر شما بازگردد. یعنی شما زمانی که به آرایشگاه بروید کسی متوجه جراحی ترمیم مو شما نخواهد شد. طبیعی جلوه کردن این نوع جراحی باعث می شود تا طرفداران زیادی داشته باشد. جراحی کاشت مو در خیلی از موارد به صورت سرپایی انجام می شود.

در برخی افراد این نوع جراحی با بی هوشی موضعی همراه است. خیلی از افراد پس از انجام عمل جراحی درد خاصی را حس نمی کنند چرا که عمل سختی نمی باشد. پس همانطور که گفته شد برای اینکه بتوانید عمل موفقی داشته باشید بهتر است از پزشک متخصص و ماهر کمک بگیرید.

آیا جراحی کاشت مو می تواند برای شما مناسب باشد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چه کسانی می توانند جراحی کاشت مو انجام دهند؟ بیشتر افرادی که کم مو یا طاس هستند و یک منطقه از سر آنها دارای طاسی می باشد مناسب کاشت مو می باشند. همچنین در زنان نیز افرادی که همین ویژگی را دارا می باشند می توانند جراحی کاشت مو انجام دهند. از نظر پزشکی برخی از افراد کاندیدای بهتری برای کاشت مو می باشند. پزشکان به آن افراد توصیه می کنند که بهتر است جراحی کاشت مو انجام دهند.

این مقاله هم بخوانید  مقایسه کاشت مو به روش FUT با کاشت مو به روش FUE

 

افراد با توجه به مدل مو و شکل ریزش موی سر آنها می توانند پیوند کاشت مو با انتقال فولیکول های مو را انجام دهند. می دانیم که بیماران الگوی متفاوتی از ریزش مو دارند. برخی از آنها دارای ریزش بسیار و برخی دیگر دارای ریزش اندکی می باشند. شما می بایست دیدگاه واقع گرایانه ای نسبت به ریزش مو داشته باشید. بهتر است با دیدگاه منطقی به سراغ جراحی های کاشت مو بروید. برخی از جراحان کیفیت کار بهتری دارند.

عوامل زیادی وجود دارد که کاشت موی شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. متغییر مهم و کلیدی در این بین عرضه و تقاضا می باشد. عرضه در واقع میزان موجود بودن بانک موی سر شما می باشد. یعنی شما چه مقداری مو در پشت و دو طرف سر خود دارید که می توان از آن برای کاشت نواحی طاس استفاده نمود. تقاضا نیز میزان طاسی سر شما می باشد. چه مقداری از سر شما دچار طاسی است. پس مهم ترین عامل در این زمینه عرضه و تقاضا می باشد.

مشورت با یک پزشک جراح ترمیم مو

شما برای آگاهی از وضعیت سر خود می بایست با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا راهکارهای مناسب جراحی را برای شما بیان کند. بهتر است از جراحانی استفاده کنید که قبلا حساب خود را به درستی پس داده اند. ما به شما توصیه می کنیم برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه بهتر است پزشکان واجد شرایط را انتخاب کنید تا در انتها نتیجه رضایت بخش تری بگیرید.

منبع: مجله اینترنتی قند پهلو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد